"HUNT: SHOWDOWN 2.0" ANLäNDER 15 AUGUSTI MED 1896-UPPDATERINGEN

Hunt: Showdown fyllde sex år tidigare i vintras och den 15 augusti är det dags för uppdateringen Hunt: Showdown 1896, vilken presenteras som startskottet för 2.0-eran för Cryteks extraction shooter.

Först och främst handlar uppdateringen om den nya banan Mammon's Gulch, den första nya banan som anländer till spelet på över tre år. Mammon's Gulch utspelar sig i Colorado år 1896 bland djupa skogar, vida kanjoner och vilda forsar, något som via sina vidsträckta ytor och vertikalitet ämnar locka fram krypskyttevurmande spelare.

Utöver detta följer en mängd större och mindre generella fixar och uppdateringar som ska få 1896 att kännas som Hunt 2 - fast gratis. Bland annat uppgraderingen till den efterlängtade version 5.11 av CryEngine. Denna medför officiell HDR-support, DirectX 12, FSR och DLSS, något som höjer minimi-kraven på PC och, tyvärr (?) lämnar Ps4 och Xbox One i sticket.

Ytterligare andra uppdateringar inkluderar:

  • A "true speed of sound" audio system that simulates the travel of time of explosions and gunfire over long distances—in practice this means that at a distance, you'll see an explosion before you hear it

  • Completely redone UI with fewer sections and buried menus

  • Perk and weapon changes: Necromancer is a burn trait, gun sights will be made to be more uniform, and choke clouds only last a minute

  • Wire traps can be placed anywhere, which should have significant impact on playstyle and shove the playerbase out of its years-calcified comfort zones on trap placement

  • Streamlined challenges that are updated weekly and consistent for all players
  • A centered crosshair option

  • Reworked Hunter recruitment and classification: Legendary hunters are now just "hunters," and generic tiered hunters have proper names and backstories like any other

Kolla in presentationen av Mammon's Gulch och 1896-uppdateringen nedan.

Källa.

2024-07-27T12:49:49Z dg43tfdfdgfd